Spis treści
TogglePrzedsiębiorstwo zajmuje się importem, przetwórstwem i sprzedażą surowców oraz gotowych, mrożonych wyrobów rybnych, zarówno w kraju, jak i za granicą. Spółka kooperuje z dostawcami surowca i wyrobów gotowych, zlokalizowanymi na całym świecie. Do grona odbiorców produktów naszego Klienta należą sieci Biedronka, Lidl, Makro Cash&Carry, Tesco, Kaufland, Auchan, Intermarche, Żabka, Carrefour, Stokrotka i inne.
Firmy z branży przetwórstwa rybnego stoją przed szeregiem wyzwań z zakresu logistyki. Oferują towary szybko zbywalne i łatwo się psujące, które wymagają przechowywania w ściśle określonej temperaturze. Ze względu na określony termin przydatności do spożycia wymagane jest zarządzanie datami ważności. W branży rybnej niezbędne jest również pełne traceability produktów. Ponieważ towar przechowywany jest w chłodniach i mroźniach, sprzęt magazynowy musi być dostosowany do działania w bardzo niskich temperaturach. Nie wolno również zapomnieć o kwestii podstawowej jaką jest zachowanie najwyższych standardów kontroli jakości i przepisów dotyczących higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego, zarówno na etapie przyjęć, produkcji jak i wysyłki towarów.
Jednym z celów wdrożenia nowego systemu WMS u Klienta była redukcja dodatkowych aplikacji wspomagających planowanie dostaw, wysyłek, produkcję oraz kontrolę jakości i przeniesienie ich do systemu WMS. Kolejną potrzebą była optymalizacja pracy wszystkich magazynów – magazynu surowców oraz materiałów. Innym argumentem przemawiającym za wyborem nowego systemu była potrzeba dokładnego lokalizowania towarów znajdujących się w magazynie, w możliwie najkrótszym czasie.
System ExpertWMS® u naszego Klienta został zintegrowany z systemem ERP Simple. Główne obszary działania systemu ExpertWMS® to: dostawy, produkcja oraz zlecenia wysyłek. W systemie obsługiwanych jest 18 cech towaru, m.in. data produkcji, data przydatności do spożycia, kraj pochodzenia, obszar połowu, narzędzie połowu, data połowu, data zamrożenia.
Na etapie dostawy oraz produkcji system ExpertWMS® obsługuje również proces kontroli jakości, który wcześniej obsługiwał system zewnętrzny. Dodatkowo, w ramach ExpertWMS®, na potrzeby procesu dostaw i wysyłek został stworzony terminarz, który podczas planowania transportu towaru pilnuje, aby dostawy i wysyłki nie zazębiały się ze sobą w obrębie tego samego zakładu. Za pomocą terminarza, operator systemu zarządza kolejką dostaw i wysyłek, tworzy awizację, wprowadza datę i godzinę planowanej dostawy i wysyłki, informację o kierowcy, numer kontaktowy, strefę przyjęcia lub wydania.
Dostawa w systemie ExpertWMS® może odbywać się w dwóch trybach – ręcznym i automatycznym. Po przyjęciu towaru na magazyn, w systemie ExpertWMS® tworzy się polecenie kontroli jakości. Sprawdzane są określone parametry: zapach, smak, stopień zmrożenia. Przeprowadzane są badania chemiczne i ocena sensoryczna. Podczas planowania wysyłki, WMS automatycznie dzieli dokument na wydania pełnopaletowe oraz mix. W firmie Klienta, w systemie ExpertWMS® wydania realizowane są wg strategii FEFO. System ExpertWMS® pilnuje również, aby wysyłka pełnopaletowa aktywowana była dopiero w chwili przyjazdu samochodu, którym będzie odbywał się transport. Dzięki temu wysyłany towar przez cały czas przechowywany jest w odpowiedniej temperaturze.
Produkcja towaru odbywa się na dwóch zakładach – mrożonek oraz filetowania. W systemie ExpertWMS® można na bieżąca śledzić wydajność produkcji. Dostępne są informacje o tym ile z danej ilości surowca powstało określonych wyrobów gotowych. Wartości wyrażane są procentowo. Pozwala to błyskawicznie wyłapać odstępstwa od zakładanej normy. System ExpertWMS® został zintegrowany z automatyczną linia przyjęć, wagą oraz aplikatorem etykiet. System ExpertWMS® obsługuje standard etykiet zgodny z GS1.
System ExpertWMS®, poza standardowymi funkcjami systemu WMS mającymi na celu optymalizacje gospodarki magazynowej, spełnia szereg dodatkowych funkcji, które pozwalają na sprawne zarządzanie zarówno procesem produkcji, kontrolą jakości jak i planowaniem dostawy i wysyłki towarów. Sprawna wymiana danych pomiędzy systemem ERP a WMS i możliwość rezerwacji online towaru, gwarantują aktualne dane o rzeczywistych stanach magazynowych, co przy skali działalności firmy jest jedną z kluczowych informacji. Dzięki modułowi kontroli jakości oraz terminarzowi dostaw, spełniane są surowe wymogi dotyczące przechowywania i transportu żywności pochodzenia zwierzęcego.
Zainteresował Cię artykuł i chcesz dowiedzieć się, jak usprawnić zarządzanie Twoim magazynem?
Napisz do nas
Powiązane wpisy
Dziękujemy za przesłanie formularza!
Nasz zespół skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.
Dziękujemy za przesłanie aplikacji.
Uprzejmie Informujemy, że do procesu rekrutacji zaprosimy wybranych kandydatów.
Nie znalazłeś wszystkich informacji? Nasz dział HR jest dla Ciebie.
Wszelkie pytania możesz kierować na adres praca@dataconsult.pl.