DataConsult dostarczając system WMS świadczy kompleksowe usługi wdrożeniowe, wypracowane w ramach wieloletniego doświadczenia zdobytego w wyniku przeprowadzonych z sukcesem wdrożeń u kilkuset Klientów.

Prowadzimy projekty wdrożeniowe w oparciu o własną metodykę zbliżoną do standardów PRINCE2®. Zgodnie z nią projekt w ujęciu czasowym dzielimy na kilka faz wdrożeniowych. Za realizację zadań w ramach wszystkich faz odpowiedzialny jest odpowiednio ustrukturyzowany Zespół Projektowy.

Podział całego przedsięwzięcia na mniejsze fragmenty – fazy, określenie kamieni milowych i produktów w każdej z nich, daje możliwość lepszego zaplanowania zadań oraz zarządzania tymi zadaniami.

Poniżej przedstawione zostały poszczególne fazy projektu wdrożeniowego:

  • Przygotowanie analizy wdrożeniowej

Etap analizy stanowi fundament całego procesu. Diagnozie zostają poddane wszystkie procesy istotne z punktu widzenia wdrożenia systemu magazynowego, rozpatrywany jest stan przed wejściem nowego systemu, w trakcie wdrożenia oraz po realizacji projektu. Podsumowaniem analizy wdrożeniowej jest dokument analizy konfiguracyjnej, który procesowo, na schematach, modelach, przepływach i zrzutach ekranowych pokazuje sposób pracy z systemem.

  • Konfiguracja systemu

System ExpertWMS® to informatyczne „klocki lego”. Wdrożenie nie wymaga mocnego angażowania zasobów programistycznych, wymaga wiedzy i umiejętności właściwego ułożenia klocków. Celem tej fazy jest zbudowanie wszystkich komponentów systemu, które zostały zdefiniowane i zaaprobowane w specyfikacji analizy. Podczas tej fazy ma miejsce rozwój funkcjonalności dostosowanych do wymagań Klienta, integracja z systemem nadrzędnym, a także sukcesywne uruchomienie procesów na bazie testowej. Efektem fazy konfiguracji jest kompletny skonfigurowany system, a także dokonanie integracji i migracji danych.

  • Szkolenia i egzaminy

Konfiguracja i wdrożenie każdego procesu magazynowego (procesy wewnętrzne, przyjęcia, inwentaryzacja, wydania) kończy się osobną prezentacją oraz szkoleniem. Osoby szkolone otrzymują materiały instruktażowe. Po zapoznaniu się z przekazanymi materiałami oraz przećwiczeniem nowych umiejętności następuje egzamin praktyczny, którego wyniki przekazywane są kadrze zarządzającej.

  • Start produktywny i wspomaganie po starcie.

Uruchomienie na bazie produkcyjnej następuje etapowo. W pierwszej kolejności uruchamiane są procesy wewnętrzne wraz z przyjęciami, w drugim etapie proces wydań poprzedzony inwentaryzacją. Dzięki wprowadzeniu etapowości tego procesu pracownicy efektywniej rozpoczynają pracę z nowym systemem.

W trakcie całego procesu prowadzenia projektu wykorzystujemy szereg narzędzi wspomagających zarządzanie procesem – są to zarówno narzędzia informatyczne, wzorce dokumentów oraz procedury ułatwiające komunikację, monitorowanie postępów prac, wypracowanie rozwiązań dla punktów otwartych czy wspomagające zarządzanie ryzykiem projektowym.

Wypracowana przez nas metodyka prowadzenia projektów pomaga w planowaniu zadań i obowiązków, komunikacji projektowej, rzetelnym przygotowaniu dokumentacji oraz jasnym określeniu zadań i statusu projektu.

Dzięki niej możemy na bieżąco monitorować:

  • budżet projektu wdrożeniowego,
  • zgodność z funkcjonalnością założoną,
  • harmonogram,
  • ryzyko, któremu błyskawicznie zapobiegamy.