Doradztwo logistyczne – Audyt logistyczny

Doradztwo logistyczne – Audyt logistyczny

Doradztwo Logistyczne to kompleksowe wsparcie menadżerskie oferowane w różnych dostosowanych do potrzeb zakresach. Może być związane z bieżącymi problemami w łańcuchu dostaw lub magazynowaniu, obniżeniem kosztów magazynowych przy wzroście efektywności magazynu, stworzeniem projektu infrastruktury magazynowej wraz z procesami magazynowymi, określeniem wymagań dla systemu informatycznego wspierającego procesy na magazynie czy też opracowaniem wizji i koncepcji systemu logistycznego. Wszystkie te kwestie zawsze stanowią podstawę do podjęcia decyzji biznesowych i dalszych działań zwiększających efektywność przedsiębiorstwa.


Cele doradztwa logistycznego

  • Audyt logistyczny magazynu – ocena bieżącego stanu magazynu i rekomendacje zmian
  • Analiza przepływu informacji i towarów wewnątrz logistyki firmy
  • Zwiększenie wydajności magazynu – plan magazynu uwzględniający rosnące i zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa (modyfikacje obecnego lub plan nowego magazynu)
  • Odkrycie potencjału oszczędności przez zwiększenie efektywności poszczególnych procesów
  • Wskazanie elementów łańcucha logistycznego, które wymagają poprawy
  • Analizy biznesowo-logistyczne - dostarczenie podstaw do podejmowania trafnych decyzji biznesowych
  • Oceny możliwości finansowania możliwych zmian (określenie ROI, planowanie koncepcyjne)
  • Przedstawienie kluczowych parametrów, które wskazują potrzeby dalszych kroków w związku z rozwojem firmy (liczba pracowników związanych z poszczególnymi procesami, wykorzystanie powierzchni magazynowej, ilość i jakość zleceń)
 

Zakres doradztwa logistycznego

W szczególności w zakresie konsultingu logistycznego oferujemy:

  1. Audyt logistyczny magazynu – to ekspercki przegląd procesów wewnątrz organizacji wpływających na efektywność magazynu oraz identyfikację kluczowych problemów związanych z pracą magazynu. Jego celem jest wskazanie możliwych usprawnień czynności operacyjnych oraz optymalizacja wykorzystania infrastruktury magazynowej. Efektem pracy jest dokument zawierający spis rekomendacji przedstawiony w układzie czasowym, jednocześnie ustalający priorytety w rozwiązywaniu poszczególnych problemów.
  2. Ekspercką analizę obsługi Klienta – przegląd przepływu zamówienia od jego przyjęcia do jego realizacji – dostawy do Klienta.
    Może zawierać w sobie:
    • analizę obsługi Klienta / sposób obsługi zamówień – przepływ zamówienia przez firmę
    • analizę procesu zamówienia towaru pod zamówienie Klienta (produkcję)
    • analizę obsługi zamówienia na magazynie (kompletacja, kontrola, wydanie/wysyłka)
    Na tym poziomie może być dodany ekspercki przegląd procesów na magazynie i rekomendacje w zakresie wykorzystania powierzchni magazynowej.
  3. Zwiększenie efektywności magazynu – nowy layout magazynu obecnie używany lub zaplanowanie nowego magazynu na podstawie analizy celów biznesowych, procesów realizowanych na magazynie oraz obecnego wyposażenia magazynu.

    W efekcie Klient otrzymuje:
    • wyniki analiz: przepływy (wejście/wyjście), ABC w różnych wariantach (wg linii, wg objętości, wg kg // przyjęcie, kompletacja, wydania // grupy towarowe – wielkość produktu),
    • analizę kosztową „standardowy magazyn” vs „automatyczny magazyn” – ogólne założenia pozwalające wskazać rekomendacje do zaplanowania magazynu
    • plan nowego/starego magazynu z rozrysowanymi regałami i strefami,
    • rekomendacje w zakresie uprawnień czynności operacyjnych i wsparcia IT (WMS).

    Tak zaplanowany magazyn uwzględni rosnące i zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa, stając się wartością dodaną w logistyce.

  4. Analizy biznesowe/logistyczne wsparciem w decyzjach strategicznych – rekomendacje oparte na analizach procesów (np. wskazanie do wdrożenia/zmiany wms) lub analizie efektywności magazynu (np. potrzeba powiększenia magazynu, zmiany jego lokalizacji). Możliwość wsparcia przez naszych Konsultantów w zakresie decyzji związanych z logistyką.

CHCESZ OTRZYMAĆ BROSZURĘ?

KLIKNIJ TUTAJ