Spis treści
Toggle
Zwroty w systemie 5.3.0 ExpertWMS® zostały specjalnie zaprojektowane pod:
Najnowsza wersja systemu została wzbogacona o zaawansowane funkcje, które znacząco usprawniają realizację zwrotów dla dwóch ww. typów. Zadbaliśmy o to, by system przyniósł rozwiązanie konkretnych problemów, z jakimi borykają się magazyny e-commerce, a także te obsługujące zwroty z sieci handlowych.
Zaawansowane narzędzia systemu ExpertWMS® 5.3.0 idealnie sprawdzają się także w obsłudze tradycyjnych kanałów sprzedaży, dzięki czemu obsługa zwrotów może zostać ujednolicona w obrębie całego magazynu.
Kolejne działania są wspierane analityką systemu ExpertWMS®. Już na poziomie przyjęcia towaru system zawęża listę klientów, od których mógł przyjść zeskanowany właśnie zwrot. Na liście uwzględnione są tylko ci klienci, którzy zwracane produkty kupili w określonym czasie (np. ostatnie 30 dni). W ten sposób wybór zostaje zawężony, a magazynier ma ułatwione zadanie w identyfikacji nadawcy. Użytkownik może również wskazać klienta bez skorzystania z podpowiedzi lub go nie wskazywać. W takim przypadku w procesie pojawia się dodatkowy wymóg opisu zwrotu, np. poprzez wskazanie listu przewozowego, zapisanie nadawcy lub innych operacji, które pomogą w jego rozliczeniu przez BOK.
Dalszą realizację procesu zwrotu przejmują mechanizmy systemu. ExpertWMS® automatycznie próbuje rozliczyć zwrot dopasowując go do faktur / zleceń wydań. W części desktopowej operator BOK ma do wyjaśnienia tylko ułamek zwrotów, które nie mogły zostać rozliczone automatycznie. Tak przygotowane rozliczenie jest już gotowe do automatycznej komunikacji z systemem ERP. Teraz osoby w dziale administracji mogą zająć się przesłaniem korekty faktury, a zwrócony towar – o ile pozytywnie przeszedł kontrolę jakości – już jest dostępny do ponownej sprzedaży.
Tworząc rozbudowane narzędzia w nowej wersji systemu ExpertWMS® zadbaliśmy o to, by ilość zwrotów, które system może automatycznie dopasować stanowiła zdecydowaną większość wszystkich tego typu operacji.
Rozbudowane algorytmy systemu ExpertWMS® dopasowują zeskanowany towar do kontrahenta, wyświetlając operatorowi najtrafniejsze dopasowanie. Magazynier musi jedynie zatwierdzić propozycję z systemu. Realizacja zwrotu i transfer danych do ERP odbywa się za pomocą niezależnych mechanizmów, dzięki czemu uzyskuje się wysoką płynność obsługi.
Z nową wersją 5.3.0 systemu ExpertWMS® łatwo obsłużysz zwroty, zwłaszcza te:
W systemie ExpertWMS® można od teraz łatwo rozdzielić ścieżki procesowe dla zwrotów łatwo identyfikowalnych – jednoznacznych i dopasowanych z automatu, od tych wymagających dodatkowych wyjaśnień. Oba scenariusze zwrotów obsługiwane są błyskawicznie!
Zwrot nieawizowany nie jest poprzedzony korektą faktury, na podstawie której pracownik magazynu wie, jaki towar do niego wraca.
Przy rozliczeniu zwrotów nieawizowanych pracownik magazynu nie ma pewności:
Pracownicy biura obsługi klienta nie mają z kolei pewności, czy zwrot uda się rozliczyć. Dzieje się tak w sytuacji, gdy część zwracanego towaru znajduje się na jeden fakturze, a część na innej –niektóre systemy ERP mają problem ze sparowaniem dokumentów. Proces zwrotu robi się w tym przypadku długi i uciążliwy.
Poziom skomplikowania operacji przyjmowania i rozliczania zwrotów nieawizowanych jest znaczący. Obsługiwanie tego typu zwrotów bez systemu WMS jest możliwe tylko wtedy, gdy skala zwrotów jest mała i gdy same zwroty są stosunkowo małe – np. w tradycyjnych kanałach sprzedaży B2B. Natomiast jeśli obsługujemy zwroty z kanału B2C w modelu sprzedaży e-commerce, bądź jeśli mamy do czynienia ze zwrotem z sieci handlowych, to wtedy ilość zwrotów nieawizowanych jest za duża, by magazyn mógł je na bieżąco realizować bez odpowiedniego systemu WMS. Kłopotliwe zwroty piętrzą się w magazynie, a kolejne wciąż napływają…
Ponieważ algorytmy systemu działają bezbłędnie i szybko, magazynier najczęściej tylko potwierdza zaproponowanego mu, celnie dopasowanego nadawcę z listy.
Zainteresował Cię artykuł i chcesz dowiedzieć się, jak usprawnić zarządzanie Twoim magazynem?
Napisz do nas
Powiązane wpisy
Dziękujemy za przesłanie formularza!
Nasz zespół skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.
Dziękujemy za przesłanie aplikacji.
Uprzejmie Informujemy, że do procesu rekrutacji zaprosimy wybranych kandydatów.
Nie znalazłeś wszystkich informacji? Nasz dział HR jest dla Ciebie.
Wszelkie pytania możesz kierować na adres praca@dataconsult.pl.