Firma Marat istnieje na rynku od ponad 30 lat. Stanowi część Grupy Marat, w której skład wchodzą również ELROW Sp. z o.o. – usługi elektromontażowe i serwisowe oraz WANAR Sp. z o.o. – sprzedaż i transport węgla. Asortyment przedsiębiorstwa obejmuje bardzo szeroki zakres produktów podyktowany wymaganiami zarówno rynku, jak i klientów, w tym m.in.: łożyska, tuleje, uszczelnienia, produkty z zakresu techniki liniowej i przeniesienia napędu czy chemii przemysłowej. W związku z dynamicznym rozwojem spółki oraz potrzebą optymalizacji procesów logistycznych, w 2021 podjęto decyzję o zakupie i wdrożeniu systemu ExpertWMS.
Łączna powierzchnia magazynowa
1 300 m2
Liczba obsługiwanych magazynów
3
Liczba użytkowników systemu WMS
11
Magazyn podzielony na strefy składowania
Strefa przyjęć, strefa składowania, strefa kompletacji, strefa wydań
Wdrożenie systemu ExpertWMS® Smart. Główne przeznaczenie systemu ExpertWMS® to obsługa magazynu dystrybucyjnego w zakresie kompletacji oraz organizacji wysyłek.
Celem wdrożenia systemu WMS było wsparcie zarządzania ruchem towarów w magazynach
w obsłudze przyjęć z kontrolą ilościową i jakościową, składowania, kompletacji, kontroli, pakowania
i wydania oraz możliwość rozbudowy o nowe moduły i funkcjonalności.
Firmie Marat zależało, aby dzięki wdrożeniu WMS:
Przeprowadzono kompleksową implementację systemu ExpertWMS® w magazynach wraz z digitalizacją dokumentów i procesów magazynowych, wymianą danych z systemem Comarch ERP XL, a następnie stabilizacją i optymalizacją przepływów i procesów logistycznych.
Wdrożenie systemu ExpertWMS® prowadzone było w metodykach zwinnych, ze ścisłą współpracą zespołów projektowych oraz iteracyjnym podejściem do harmonogramu i produktu.
Projekt wdrożeniowy został podzielony na etapy:
Wdrożenie systemu ExpertWMS® w firmie Marat zoptymalizowało logistykę magazynową, usprawniło i poprawiło efektywność procesów logistycznych. System rozwiązał problemy związane z lokalizowaniem towarów oraz pomógł wyeliminować opóźnienia i błędy na poziomie kompletacji towarowej. Wpłynęło to na poprawę jakości i szybkość realizowanych wysyłek oraz zmniejszenie ilości kosztowych zwrotów i reklamacji. Wśród korzyści wdrożenia, można wymienić:
Do 80% mniej błędów w przyjęciach i wysyłkach
Skrócenie czasu inwentaryzacji nawet o 75%
50% mniej drukowanego papieru
Do 50% szybsze przyjęcie i rozlokowanie towarów
Do 50% dodatkowego miejsca składowania
Zainteresował Cię artykuł i chcesz dowiedzieć się, jak usprawnić zarządzanie Twoim magazynem?
Napisz do nas
Dziękujemy za przesłanie formularza!
Nasz zespół skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.
Dziękujemy za przesłanie aplikacji.
Uprzejmie Informujemy, że do procesu rekrutacji zaprosimy wybranych kandydatów.
Nie znalazłeś wszystkich informacji? Nasz dział HR jest dla Ciebie.
Wszelkie pytania możesz kierować na adres praca@dataconsult.pl.
Zgoda na przetwarzanie danych*:
Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
przez DataConsult S.A., dla potrzeb aktualnej rekrutacji. Oświadczam, iż dane zostały podane
dobrowolnie i zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną oraz pouczeniem dotyczącym prawa
dostępu do treści moich danych i możliwości ich usunięcia lub poprawienia. Jestem świadomy, iż moja
zgoda może być w każdym czasie odwołana.
Klauzula RODO*:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż administratorem Twoich danych osobowych jest
DataConsult S.A. Z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować pod adresem
mailowym: administrator_rodo@dataconsult.pl Twoje dane osobowe będą przetwarzane w zależności od
wyrażonej zgody dla potrzeb aktualnej lub aktualnej i przyszłych rekrutacji – na podstawie Art. 6 ust. 1
lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu
Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., Twoje dane osobowe przechowywane będą w zależności od wyrażonej
zgody przez okres aktualnej rekrutacji lub aktualnej i przyszłych rekrutacji tj. przez okres 1 roku,
posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, masz
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu
o przepisy prawa a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
Zgoda na okres 1 roku:
Zgodnie z art.6 ust.1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia
2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
przez DataConsult S.A., dla potrzeb przyszłych rekrutacji (przez okres 1 roku). Oświadczam, iż dane
zostały podane dobrowolnie i zapoznałam/zapoznałem się z klauzulą informacyjną oraz pouczeniem
dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich usunięcia lub poprawienia. Jestem
świadomy, iż moja zgoda może być w każdym czasie odwołana.
* – klauzule wymagane