Dynamiczny rozwój sektora e-commerce w 2021 roku będzie stanowił siłę napędową dla logistyki w roku 2022. Sklepy internetowe, a w szczególności logistycy zajmujący się ich obsługą, mają wysoko postawioną poprzeczkę, aby pokonać wyniki osiągnięte w post pandemicznej obsłudze klienta. Stawia to przed przedsiębiorcami bardzo ważne pytanie – czy mój magazyn jest w stanie sprawnie realizować wszystkie zamówienia? W poniższym artykule przedstawimy najważniejsze elementy systemu WMS dla branży e-commerce, które pozwalają sprawnie realizować zamówienia internetowe.
Elementy „must have”, które, niezależnie od obowiązujących trendów, muszą pojawić się w systemie WMS firmy sprzedającej swoje produkty online:
Spis treści
ToggleSprzedaż w modelu e-commerce wiąże się ze sporym wyzwaniem – marka musi skupiać się na rozwijaniu swojej oferty na wielu platformach jednocześnie, np. Allegro, Amazon, Ceneo itp. Wszystkie te działania ułatwiają różnego rodzaju aplikacje do automatyzacji sprzedaży.
System WMS, aby nie zaburzać wypracowanego modelu biznesowego, również musi być dostosowany do pojawiających się potrzeb ze strony przedsiębiorców. Integracja z platformami automatyzującymi sprzedaż jest funkcjonalnością stawianą jako wymóg w trakcie rozmów handlowych w DataConsult.
Dołączenie systemu WMS do już istniejącego obiegu realizacji zamówień z poziomu systemów ERP/Marketplace skutkuje osiągnięciem oszczędności w zakresie automatyzacji:
Kluczowym obszarem, w którym system WMS usprawnia działania magazynu firm sprzedających w modelu e-commerce jest strefa kompletacji. System zarządzania magazynem umożliwia zastosowanie zaawansowanych modeli pracy w strefie zbiórkowej w zależności od typu obsługiwanych zamówień. W trakcie wdrożeń najpopularniejszymi metodami stosowanymi do realizacji zleceń są:
Powyżej opisane metody stanowią podstawę w sprawnie funkcjonującym magazynie e-commerce. Eliminują dezorganizację pracy zespołu kompletującego zamówienia, a przede wszystkim zapewniają bardzo dużą efektywność realizowanych zleceń.
Miejsce, w którym może wystąpić „wąskie gardło” w trakcie obsługi zamówień z kanału e-commerce to zdecydowanie stanowisko pakowania. Dobrze zorganizowane stanowisko, w którym każdy element jest świadomie zaprojektowany, pozwala zaoszczędzić czas na realizacji takich elementów, jak: foliowanie, etykietowanie, dokładanie gratisów itp.
Istotnym elementem, który optymalizuje system WMS na stanowisku pakowania jest integracja z kurierem i generowanie listu spedycyjnego. Wśród naszych wdrożeń spotykamy się z następującą organizacją:
Analizując i uwzględniając potrzeby naszych klientów obsługujących kanał e-commerce doskonalimy system ExpertWMS® w każdym kwartale, np. jedna z ostatnich aktualności uwzględnia dodanie inteligentnych narzędzi do obsługi zwrotów w e-commerce. Projektowane funkcjonalności pozwalają na sprawne i skuteczne wprowadzanie nowych procedur do obsługi zamówień internetowych. Dzielimy się zdobytą wiedzą z klientami i potrafimy doskonale odpowiedzieć na pytanie: „Jak sprawnie realizować zamówienia internetowe?”. Metody pracy, które obraliśmy w trakcie obsługi klientów z branży e-commerce, przekładają się na skuteczne wdrożenia systemów WMS, których efektem jest opłacalność – szybki zwrot z inwestycji.
Autor: Arkadiusz Włoch
Zainteresował Cię artykuł i chcesz dowiedzieć się, jak usprawnić zarządzanie Twoim magazynem?
Napisz do nas
Powiązane wpisy
Dziękujemy za przesłanie formularza!
Nasz zespół skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.
Dziękujemy za przesłanie aplikacji.
Uprzejmie Informujemy, że do procesu rekrutacji zaprosimy wybranych kandydatów.
Nie znalazłeś wszystkich informacji? Nasz dział HR jest dla Ciebie.
Wszelkie pytania możesz kierować na adres praca@dataconsult.pl.